Az árubemutatók veszélyei

2018. október 17. 326

Talán soha nem fogynak el a termékbemutatók szervezőinek trükkjei: hiába tiltják módszereiket EU-s szinten, ők időről-időre tovább próbálkoznak. Célkeresztjükben elsősorban a gyanútlan nyugdíjasok állnak.

Még mindig előfordul, ámde legtöbbször hívatlan vendégei a postaládáknak a különféle termékbemutatókra szóló meghívók, képeslapok. Az ősz kimondottan kedvez ezeknek az alkalmaknak, egyrészt mert több téli terméket (például paplant) tudnak ilyenkor rásózni a vevőkre, másrészt mert a nyári csúcsszezon elmúltával felszabadulnak a helyek a szállodákban, olcsóbb megszervezni a buszos utakat, azaz magukat a termékbemutatókat. A termékbemutatók trükkjei hivatalosan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülnek. Egy kereskedelmi gyakorlat akkor számít tisztességtelennek, ha meghatározott kritériumok alapján a fogyasztóval szemben elfogadhatatlannak tekinthető. A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló uniós irányelv szerint bizonyos kereskedelmi gyakorlatok mindig tiltottak az Európai Unió teljes területén.

Értékelés:
(1 szavazat)