112 segélyhívó másképp 2020/3

2020. december 16. 524

A 112-es Hívásfogadó Központokban ma már a bejelentők nem csak hanghívás formájában tehetik meg bejelentéseiket a készenléti szervek (rendőrség, mentők, katasztrófavédelem) irányába, hanem más alternatív csatornákon keresztül is.

A 112-es központok elérésére

  • SMS küldésével és a
  • 112 SOS powered by SoleCall applikáció segítségével van lehetőség.

Segítségkérés SMS-ben:

2018 decembere óta a bejelentés megtehető a 112-es segélyhívó vonalra SMS formájában is. Ezen segélykérések esetén, amennyiben további adatokra van szükség, a hívást fogadó operátor visszahívja vagy SMS küldésével kérdezi ki a bejelentőt.

Az SMS-ben történő segítségkéréskor a bejelentőnek SMS-ben kell rögzíteni, hogy pontosan hová kéri az intézkedést és milyen jellegű eseményről tesz bejelentést (melyik készenléti szerv beavatkozására van szükség).

A teljes tartalom letölthető a csatolt mellékletben.

Értékelés:
(1 szavazat)